Han Kang, The Vegetarian
Page 1 of 1
Han Kang, The Vegetarian
Han Kang, Deborah Smith (μετάφραση στα αγγλικά)
The Vegetarian
εκδόσεις Hogarth, 2016
σελ. 192
ISBN 0553448188, ISBN13 9780553448184
Τί ήταν αυτό; Τί νόημα είχε όλη αυτή η ιστορία; Μια γυναίκα αποφασίζει να σταματήσει να τρώει κρέας, όταν ένα βράδυ βλέπει ένα όνειρο. Μάλιστα. Φαίνεται πως όλοι οι ήρωες του συγκεκριμένου βιβλίου έχουν διαταραγμένο ψυχισμό. Ή ίσως είναι κάτι που τους καταλαμβάνει, εκμηδενίζει το Εγώ τους και τους αντικαθιστά. Γίνεται μια μεταμόρφωση και ο αναγνώστης καλείται να γίνει μάρτυρας αυτό του εσωτερικευμένου δράματος και αφήνεται να βρει απαντήσεις στα ερωτήματα που αιωρούνται στο τέλος.
Το βιβλίο αυτό αποτελείται στην ουσία από τρεις νουβέλες που απαρτίζουν ένα αρμονικό τρίπτυχο και παρουσιάζουν τα γεγονότα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Η πρώτη νουβέλα με τίτλο «Η χορτοφάγος» έχει ως κεντρική ηρωίδα την Yeong-hye και τον τρόπο που την βλέπει ο άνδρας της, καθώς υπόκειται σε μια ψυχοσωματική αλλαγή, εξαιτίας της οποίας έρχεται αντιμέτωπη με την ολοκληρωτική απόρριψη από το περιβάλλον της. Ακριβώς επειδή ο άνδρας της Yeong-hye είναι εντελώς αναίσθητος, και γιατί να μασάμε τα λόγια μας; - ο τύπος είναι η επιτομή του μπετόβλακα- δεν μπορούμε παρά μόνο αποσπασματικά, μέσα από τα παραληρήματα και τις αναδρομές της ηρωίδας, να υποθέσουμε τα όσα συμβαίνουν μέσα στο μυαλό της. Φαίνεται πως η ζωώδης πλευρά της, ξεκινάει για κάποιο λόγο να της προκαλεί αποστροφή και θέλει να την αποβάλει. Η σκηνή με τον σκύλο (δε θα πω περισσότερα) καταφέρνει με τρόπο λιτό να αποδώσει τη φρίκη, την κτηνωδία που μπορούν να κρύβουν οι ανθρώπινες πράξεις. Η Yeong-hye βιώνει μια πνευματική, ψυχική και σωματική κατάρρευση με χρονοκαθυστέρηση, λες και το όνειρο που είδε να ήταν ο πυροκροτητής που ενεργοποίησε μια βόμβα η οποία κρυβόταν εντός της από τον καιρό που ήταν μικρό κοριτσάκι.
Η δεύτερη νουβέλα έχει τίτλο «Το Μογγολικό σημάδι» και μας δείχνει τα πράγματα από την πλευρά του γαμπρού της Yeong-hye, ο οποίος είναι καλλιτέχνης και συγκεκριμένα ασχολείται με την βίντεο - τέχνη. Έχει κι αυτός τα αδιέξοδα και τις εμμονές του, δυσκολεύεται να συνυπάρξει με την δυναμική και προσγειωμένη σύζυγό του, την In - hye, την μεγαλύτερη αδερφή της Yeong-hye. Ο καλλιτέχνης – σύζυγος και πατέρας, ζει μια ζωή άνετη, αλλά ανικανοποίητη. Δεν μπορεί να δεθεί με την γυναίκα του και το παιδί του, έχει καιρό να δημιουργήσει κάτι σε εικαστικό επίπεδο και αισθάνεται πως γερνάει. Τότε μαθαίνει πως η νύφη του έχει ακόμα στα οπίσθιά της το μογγολικό σημάδι που συνήθως φέρουν τα βρέφη στην Ασία, μια μελανιά που φεύγει κατά την εφηβεία. Και γύρω από αυτό το σημάδι χτίζει το καλλιτεχνικό του όραμα και γκρεμίζει συνάμα όλη την, ως τότε, στρωμένη ζωή του.
H τρίτη νουβέλα έχει τίτλο «Τα φλεγόμενα δέντρα» και είναι ο επίλογος με πρωταγωνίστριες τις δύο αδελφές, την In – hye και την Yeong-hye. Από τα τρία μέρη, αυτό είναι το πιο μυστηριώδες και κρυπτικό, το πιο σκοτεινό και μπερδεμένο. Η Yeong-hye έχει αποφασίσει πως δεν επιθυμεί πλέον να είναι άνθρωπος και έχει ανακαλύψει τον τρόπο –μέσα στο συγχυσμένο της μυαλό – να το κατορθώσει. Στην πραγματικότητα αυτό που πετυχαίνει είναι να τσακίσει και τον ψυχισμό της αδερφής της. Ανάμεσα στις δύο αδερφές υπάρχει μια διαφορά, μια διάκριση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε όλους τους ανθρώπους: Αυτοί που επιδιώκουν να πραγματώσουν τα όνειρά τους κι αυτοί που διαχωρίζουν το όνειρο από τους στόχους και τις επιδιώξεις την πραγματικότητας. Ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή: Εκεί που το όνειρο γίνεται εφιάλτης και η πραγματικότητα δείχνει το σκληρό, το πιο αμείλικτο πρόσωπό της.
Ο ασιατικός ανιμισμός καταφέρνει να περάσει σε αυτό το σύγχρονο από κάθε άποψη μυθιστόρημα και μοιάζει να ανασηκώνει τα πέπλα αυτού του κόσμου και να υπαινίσσεται την ύπαρξη κρυμμένων νόμων, χωρίς τους οποίους το σύμπαν είναι ατελές και ανεξιχνίαστο. Φαίνεται αλλόκοτο και εξωτικό. Είναι μια διαφορετική θεώρηση του κόσμου, μια ξεχωριστή ματιά επάνω στον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν τους εαυτούς τους και τους άλλους γύρω τους. Το απόλαυσα, αλλά πιστεύω πως δεν είναι για όλους. Ίσως σε κάποιους να φανεί κουραστικό και υπερβολικά αποσπασματικό. Είναι ένα έργο στοχασμού, λιτό και ποιητικό. Μέσα από εικόνες και συναισθήματα καταφέρνει να πει περισσότερα από όσα μπορούν να εκφράσουν οι λέξεις. Η Han Kang είναι μια ταλαντούχα συγγραφέας και ελπίζω κάποτε να μεταφραστούν κι άλλα έργα της, έστω και στα αγγλικά.
The Vegetarian
εκδόσεις Hogarth, 2016
σελ. 192
ISBN 0553448188, ISBN13 9780553448184
Τί ήταν αυτό; Τί νόημα είχε όλη αυτή η ιστορία; Μια γυναίκα αποφασίζει να σταματήσει να τρώει κρέας, όταν ένα βράδυ βλέπει ένα όνειρο. Μάλιστα. Φαίνεται πως όλοι οι ήρωες του συγκεκριμένου βιβλίου έχουν διαταραγμένο ψυχισμό. Ή ίσως είναι κάτι που τους καταλαμβάνει, εκμηδενίζει το Εγώ τους και τους αντικαθιστά. Γίνεται μια μεταμόρφωση και ο αναγνώστης καλείται να γίνει μάρτυρας αυτό του εσωτερικευμένου δράματος και αφήνεται να βρει απαντήσεις στα ερωτήματα που αιωρούνται στο τέλος.
Το βιβλίο αυτό αποτελείται στην ουσία από τρεις νουβέλες που απαρτίζουν ένα αρμονικό τρίπτυχο και παρουσιάζουν τα γεγονότα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Η πρώτη νουβέλα με τίτλο «Η χορτοφάγος» έχει ως κεντρική ηρωίδα την Yeong-hye και τον τρόπο που την βλέπει ο άνδρας της, καθώς υπόκειται σε μια ψυχοσωματική αλλαγή, εξαιτίας της οποίας έρχεται αντιμέτωπη με την ολοκληρωτική απόρριψη από το περιβάλλον της. Ακριβώς επειδή ο άνδρας της Yeong-hye είναι εντελώς αναίσθητος, και γιατί να μασάμε τα λόγια μας; - ο τύπος είναι η επιτομή του μπετόβλακα- δεν μπορούμε παρά μόνο αποσπασματικά, μέσα από τα παραληρήματα και τις αναδρομές της ηρωίδας, να υποθέσουμε τα όσα συμβαίνουν μέσα στο μυαλό της. Φαίνεται πως η ζωώδης πλευρά της, ξεκινάει για κάποιο λόγο να της προκαλεί αποστροφή και θέλει να την αποβάλει. Η σκηνή με τον σκύλο (δε θα πω περισσότερα) καταφέρνει με τρόπο λιτό να αποδώσει τη φρίκη, την κτηνωδία που μπορούν να κρύβουν οι ανθρώπινες πράξεις. Η Yeong-hye βιώνει μια πνευματική, ψυχική και σωματική κατάρρευση με χρονοκαθυστέρηση, λες και το όνειρο που είδε να ήταν ο πυροκροτητής που ενεργοποίησε μια βόμβα η οποία κρυβόταν εντός της από τον καιρό που ήταν μικρό κοριτσάκι.
Η δεύτερη νουβέλα έχει τίτλο «Το Μογγολικό σημάδι» και μας δείχνει τα πράγματα από την πλευρά του γαμπρού της Yeong-hye, ο οποίος είναι καλλιτέχνης και συγκεκριμένα ασχολείται με την βίντεο - τέχνη. Έχει κι αυτός τα αδιέξοδα και τις εμμονές του, δυσκολεύεται να συνυπάρξει με την δυναμική και προσγειωμένη σύζυγό του, την In - hye, την μεγαλύτερη αδερφή της Yeong-hye. Ο καλλιτέχνης – σύζυγος και πατέρας, ζει μια ζωή άνετη, αλλά ανικανοποίητη. Δεν μπορεί να δεθεί με την γυναίκα του και το παιδί του, έχει καιρό να δημιουργήσει κάτι σε εικαστικό επίπεδο και αισθάνεται πως γερνάει. Τότε μαθαίνει πως η νύφη του έχει ακόμα στα οπίσθιά της το μογγολικό σημάδι που συνήθως φέρουν τα βρέφη στην Ασία, μια μελανιά που φεύγει κατά την εφηβεία. Και γύρω από αυτό το σημάδι χτίζει το καλλιτεχνικό του όραμα και γκρεμίζει συνάμα όλη την, ως τότε, στρωμένη ζωή του.
H τρίτη νουβέλα έχει τίτλο «Τα φλεγόμενα δέντρα» και είναι ο επίλογος με πρωταγωνίστριες τις δύο αδελφές, την In – hye και την Yeong-hye. Από τα τρία μέρη, αυτό είναι το πιο μυστηριώδες και κρυπτικό, το πιο σκοτεινό και μπερδεμένο. Η Yeong-hye έχει αποφασίσει πως δεν επιθυμεί πλέον να είναι άνθρωπος και έχει ανακαλύψει τον τρόπο –μέσα στο συγχυσμένο της μυαλό – να το κατορθώσει. Στην πραγματικότητα αυτό που πετυχαίνει είναι να τσακίσει και τον ψυχισμό της αδερφής της. Ανάμεσα στις δύο αδερφές υπάρχει μια διαφορά, μια διάκριση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε όλους τους ανθρώπους: Αυτοί που επιδιώκουν να πραγματώσουν τα όνειρά τους κι αυτοί που διαχωρίζουν το όνειρο από τους στόχους και τις επιδιώξεις την πραγματικότητας. Ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή: Εκεί που το όνειρο γίνεται εφιάλτης και η πραγματικότητα δείχνει το σκληρό, το πιο αμείλικτο πρόσωπό της.
Ο ασιατικός ανιμισμός καταφέρνει να περάσει σε αυτό το σύγχρονο από κάθε άποψη μυθιστόρημα και μοιάζει να ανασηκώνει τα πέπλα αυτού του κόσμου και να υπαινίσσεται την ύπαρξη κρυμμένων νόμων, χωρίς τους οποίους το σύμπαν είναι ατελές και ανεξιχνίαστο. Φαίνεται αλλόκοτο και εξωτικό. Είναι μια διαφορετική θεώρηση του κόσμου, μια ξεχωριστή ματιά επάνω στον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν τους εαυτούς τους και τους άλλους γύρω τους. Το απόλαυσα, αλλά πιστεύω πως δεν είναι για όλους. Ίσως σε κάποιους να φανεί κουραστικό και υπερβολικά αποσπασματικό. Είναι ένα έργο στοχασμού, λιτό και ποιητικό. Μέσα από εικόνες και συναισθήματα καταφέρνει να πει περισσότερα από όσα μπορούν να εκφράσουν οι λέξεις. Η Han Kang είναι μια ταλαντούχα συγγραφέας και ελπίζω κάποτε να μεταφραστούν κι άλλα έργα της, έστω και στα αγγλικά.
Νικολέτα Μποντιόλη- Posts : 159
Join date : 2016-08-29
Location : Παντού!
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum